Nudna lektura? NIE! „W pustyni i w puszczy” Henryk Sienkiewicz FILM

Nudna lektura? „W pustyni i w puszczy” Henryk Sienkiewicz; pytania i odpowiedzi

 

Aby coś polubić, trzeba to rozumieć. A aby rozumieć, trzeba znać. Ta teoria zawsze mi przyświeca, kiedy omawiam z uczniami lektury.  Kładę bardzo duży nacisk na znajomość książki: zadaję uczniom do każdego rozdziału po 10 (czasem więcej) bardzo szczegółowych pytań. Uczniowie najpierw czytają pytania, potem konkretny rozdział, a na koniec odpowiadają pisemnie na pytania. Tworzą przy tym zeszyt, zawierający szczegółowy opis książki. Pytań ani odpowiedzi nie można znaleźć w Internecie, gdyż są to moje, autorskie pytania, skonstruowane w ten sposób, aby uczyły dzieci czytania ze zrozumieniem i wyszukiwania konkretnych informacji w tekście.
Na koniec pytam dzieci ustnie i -jak widać – efekt jest rewelacyjny: uczniowie wiedzą wszystko! 🙂 Nagle okazuje się, że zmora uczniów, „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza, to ich… ulubiona książka!

 

Zobacz inne moje lekcje!

Ortografia – jak zapamiętać podstawowe reguły ortografii? Wierszyki ortograficzne – kreatywna lekcja polskiego

Jak nauczyć się przypadków? PIOSENKĄ! Mianownik, dopełniacz… Kreatywna lekcja polskiego, czyli rap w szkole

Lekcja metodą przekładu intersemiotycznego i pracy w grupach na podstawie książki „Tajemniczy ogród” Frances Hodgson Burnett